Rusia - Sankt Petersburg - impresii & sfaturi de calatorie

Am plecat in Rusia intr-o excursie de grup organizata de agentia Omnia (care a avut o organizare proasta, si un ghid sub orice critica, dar despre asta intr-o alta postare), cu autocarul, pe indicativul Sankt Petersburg - Novgorod - Moscova.

Lucrul pe care vreau sa il subliniez aici, pentru ca tare mult mi-ar fi placut sa mi-l spuna si mie cineva inainte de plecare, este legat de vreme. Sunt convinsa ca stiti cu totii ca este un oras nordic, si ca ,,Sigur e un pic mai frig", dar nu exista understatement mai mare de atat...Cand am fost eu plecata, in luna august, cand la noi in tara, si in general in Europa de Est si Centrala, erau 36 grade, acolo MAXIMA era de 22 grade, si se incalzea oricum foarte greu, dimineata si seara erau 16-17 grade. Si ploua. MULT. Nimeni nu te avertizeaza ca la Sankt Petersburg ploua mai tare decat la Londra, si ca esti un norocos daca prinzi zile fara ploaie...Asa ca ia-ti o geaca subtire, polare, incaltaminte inchisa (preferabil nu adidasi), umbrele zdravene, pulovere subtiri si pantaloni lungi, altfel vei fi obligat sa iti cumperi de acolo. Asta daca te duci vara, in restul anotimpurilor nici nu vreau sa ma gandesc...

Ce e de vazut/facut la Sankt Petersburg?

Cel mai mult, din interiorul orasului, m-a impresionat Catedrala Sfantul Isaac ( Foto 1&2).

Foto 1

 Foto 2


Iti poti lua bilet separat pentru a urca sa vezi panorama orasului de pe punctul cel mai inalt al Catedralei Sfantul Isaac, se merita, nu e de urcat foarte mult, si este singurul loc din oras cu o asemenea priveliste (Foto 3,4,5,6).
 Foto 3

 Foto 4

 Foto 5

 Foto 6

Rezerva-ti minim o jumatate de zi, ideal o zi , pentru vizitarea Ermitajului, cel mai mare muzeu de arta al Rusiei, si cel mai important (alaturi de Muzeul Puskin, din Moscova) (Foto 7-13). Surpriza foarte placuta a fost o galerie generoasa a picturilor impresionistilor (Foto 14), precum si de pictura moderna (eu, una, nu ma asteptam sa gasesc tablouri de Picasso la Ermitage).
 Foto 7

 Foto 8

 Foto 9

 Foto 10

 Foto 11

 Foto 12

 Foto 13

 Foto 14

Superb este complexul format din palatul si gradinile Peterhof, de langa Sankt Petersburg, Palatul de vara al tarului Petru cel Mare. Interiorul palatului este construit in stil baroc, asadar vei vedea aur, muuuult aur (Foto 16 - Poate cam prea mult, pana si pentru un palat? Just sayin'.)
 Foto 15

 Foto 16

 Foto 17

 Foto 18

 Foto 19

 Foto 20

 Foto 21

 Foto 22

Trebuie sa ajungi si la palatul Ekaterinei, de la Tarskoe Selo (Foto 23 - 32), unul din cele mai opulente palate pe care l-am vizitat, decorat cu AUR, SI MAI MULT AUR.
 Foto 23

 Foto 24

 Foto 25

 Foto 26

 Foto 27

 Foto 28

 Foto 29

 Foto 30

 Foto 31

 Foto 32

Oricum, concluzia mea despre rusi, dupa ce am vazut atat partea de Vest a tarii, cat si Siberia, si dupa ce am si locuit acolo, este ca au niste iluzii de grandomanie si niste pretentii fantastic de ridicate fata de potentialul lor real. Cat am locuit in Siberia, ma tot gandeam ca numai partea aceea de tara este saraca, si ca partea de Vest, cu Moscova si Sankt Petersburg, sunt mult mai dezvoltate. Adevarul este ca, in afara de cele doua orase amintite anterior (si Rusia nu inseamna numai Moscova si Sankt Petersburg...), toata tara se afla intr-o stare de saracie lucie. Numai in Maroc am mai vazut atata saracie, neglijenta, si oameni negospodari...

Sankt Petersburgul insa este un oras curat, civilizat, si plin de atractii turistice, de vazut clar macar o data!