Thailanda - Jurnal de calatorie - partea 2

,,Bangkok, Prince Palace Hotel, 19:05
Ieri am plecat la Bangkok. Pe drum, am vizitat cea mai mare ferma de crocodili din lume (foto 1&2) si Mini Siamul (care cuprindea machete ale monumentelor importante din Thailanda si din lumea intreaga, in miniatura.)( foto 3-8) . Seara, am plecat prin Bangkok, am fost la un Erotic Show (de retinut: bilute, fluier, tigari, tort, cola, lant, lame, flori fluorescente. Si chiar nu intru in detalii.) Apoi am fost intr-un cartier central, Pat Pong parca, si dupa seara respectiva eram chiar scarbiti: CATA decadenta, cat kitsch, cata depravare, cata saracie e in Thailanda!

 Foto 1

 Foto 2
 Foto 3

 Foto 4

 Foto 5

 Foto 6

 Foto 7

 Foto 8


De fapt, Thailanda e clar tara contrastelor, deoarece azi, in schimb, am revenit la paradisul thailandez: am avut niste experiente unice:
-am atins o cobra - un mare pas in invingerea fobiei mele de serpi (foto 9)
 Foto 9

-mi-am pus un piton in jurul gatului - un si mare pas in invingerea aceleiasi fobii (foto 10)
 Foto 10

-m-am plimbat pe un elefant (foto 11)
 Foto 11

-am mancat sushi pentru prima data in viata mea
-am mancat fructul pasiunii/dragonului, pomelo, papaya, mango, jujuba, si celebrul lor durian.
Bine, si zilele trecute m-am dat cu parapanta, si m-a luat in trompa un elefant, deci...numai experiente.

Urmatoarea zi:
Azi am fost la o plimbare cu barcile prin jungla, printre locuintele lacustre si apa plina de serpi (imi venea sa lesin de frica, avand in vedere fobia mea cu serpii, mai ales ca barca nu era inalta) (foto 12), dupa care am ajuns la una din celebrele piete plutitoare ale Thailandei, un loc superb (foto 13). Am fost sa vedem muncile lor traditionale, gen cum/ce se face din nucile de cocos.
 Foto 12

 Foto 13

Apoi am fost la Rose Garden, unde am asistat la o nunta traditionala,cu ritualuri specifice din care n-am inteles mare lucru dar care m-au fascinat (foto 14), si am asistat la un alt spectacol cu elefanti.
Am fost si la Phra Pathom Chedi, cel mai mare templu budist din lume.
 Foto 14


In autocar, la granita dintre Thailanda si Malaysia; 13.27
Ma plictisesc. Rau. Asta e a doua zi cand mergem cu autocarul, si mi s-a luat! Am terminat si de citit cartea lui Carlos Fuentes - O companie nelinistitoare (o carte superba; ca de obicei, autorii hispanici nu ma dezamagesc), daca stiam, imi mai luam o carte!

Dar sa o iau de la capat.
Acum trei zile, a fost ,,Buddha Day'' : am vizitat, in Bangkok, Marele Palat (foto 15-17), Templele lui Buddha lungit (foto 18-19), Buddha de smarald, Buddha de Aur (foto 20), precum si China Town. A fost foarte fain per total, desi tot timpul, atat eu, cat si ai mei, aveam tendinta sa privin ornamentatiile excesive si multiplele acoperisuri aurite ca fiind putin kitschoase, dar inteles ca asta e cultura lor.
 Foto 15

 Foto 16

 Foto 17
 Foto 18

 Foto 19
 Foto 20



Dupa amiaza, am dormit in camera aproape 3 ore, dupa care am plecat la mall Siam Paragon, unde mi-am gasit o groaza de conversi! (sunt facuti in Thailanda, respectiv Vietnam, mi-am luat trei sau patru perechi, fiind undeva intre 50 si 100 RON, in banii nostri, perechea).
Urmatoarea zi am mai parcurs 300 km, pana la Phuket. Da-o dracu' de treaba!
Dar ieri, odata ajunsi in Phuket, n-am mai zis nimic. Eu una l-am decretat a fi cel mai frumos loc de pe Pamant!:)) Jumatate de zi, am stat la mare, cu niste valuri imense, si un nisip fin si alb...Apoi am fost la o ferma de perle, dupa care, seara, am avut parte de momentul meu preferat din toata Thailanda, un apus de soare cum n-am mai vazut in viata mea, si degeaba incerc sa descriu in cuvinte. Se pare ca sunt celebre apusurile de soare in Phuket, ghidul ne-a dus special sa il vedem, pe o colina cu vedere la mare, plaja si la insula, alaturi de alte cateva sute de oameni... (foto 21-24)
 Foto 21

 Foto 22

 Foto 23

 Foto 24


Iar azi, din nou pe drum, toata ziua.Sper sa compenseze timpul asta mort Malaysia si Singapore!''
PS. A compensat. Din plin!