Cum sa calatoresti pe bani putini

Ideea ca iti trebuiesc multi bani sa calatoresti este una cat se poate de gresita. Atata timp cat exista dorinta de a calatori, mijloace se vor gasi, si in articolul asta iti voi demonstra ca se poate sa calatoresti cu buget restrans si chiar fara sa platesti aproape nimic.

In primul rand, pentru biletele de avion ieftine, te sfatuiesc sa dai Like pe Facebook pentru inceput paginii Promotii bilete avion, vei gasi oferte incredibile, zboruri spre New York chiar si cu 200 lire, zboruri spre alte orase europene sub 50 lire, si tot asa. Apoi, da like paginilor companiilor aeriene care opereaza la noi, sa fii sigur/a ca o sa le vezi la timp toate ofertele. In situatia in care ajungi sa iti cauti zborul fara a beneficia de oferta totusi, cauta-l de pe site-ul avion.ro , sau de pe vola.ro , iti va afisa cele mai bune oferte.

Apoi, nu ocoli ofertele de pe site-urile de reduceri, in ideea ca ,,E prea bun ca sa fie adevarat.'' Anul trecut, eu am plecat in Praga, la Nisipurile de Aur, si anul acesta la Parndorf, cu oferte luate de pe www.fundeal.ro  (Praga si Parndorf), respectiv www.groupon.ro  (Nisipurile de Aur). Imi amintesc ca pentru ultima oferta, la Parndorf, am platit 80 euro de persoana pentru 3 nopti cazare, cu mic dejun inclus, la un hotel de 4 stele. Totusi, nu strica sa fii vigilent, eu am sunat de fiecare data la hoteluri, inainte de a achizitiona oferta, sa fiu convinsa ca este reala, si sa ii intreb direct si de datele disponibile (uita-te bine la valabilitatea vocherului pana sa il cumperi, si intreaba la hotel daca au liber cand vrei tu, altfel l-ai luat degeaba).

Dar daca vrei sa vizitezi fara sa scoti aproape nici un ban din buzunar, si sa ai parte de mai mult decat experienta unui turist, iti recomand proiectele prin Tineret in Actiune . Sunt proiecte de schimburi de experienta intre tineri, ai cazare si masa asigurate, si de regula din transport platesti doar 30 %. Eu asa am vizitat Olanda, Italia si Turcia, si am fost mai mult decat turist. In Olanda si Italia am locuit cu famili native, si am fost introdusa direct in obiceiurile tarilor respective, ,,de la sursa''. In Olanda mergeam pe bicicleta inclusiv in club, si dormeam cu un geam deschis (intepenit asa) noaptea, la 5 grade, fiindca ,,Asa e sanatos'', iar in Italia am fost rasfatata cu pizza si paste de casa cat am putut duce. In proiectul din Turcia am fost cazata la un hotel, laolalta cu ceilalti participanti la proiect, insa in fiecare seara aveam petreceri interculturale, in care fiecare tara isi prezenta pe rand dansurile, muzica, mancarea, bautura, obiceurile. Partea proasta la aceste proiecte este ca sunt restrictive, se adreseaza tinerilor pana in 25 de ani (rar pana in 30 de ani), insa din experienta pot spune ca isi au farmecul numai in timpul liceului, maxim in timpul facultatii.

Exista insa si experienta pe treapta superioara a proiectelor Tineret in Actiune, si anume programele de internship globale . Desi nu sunt mare fana a organizatiei, trebuie sa recunosc meritul AIESECULUI in internshipul de 2 luni in care am plecat in Siberia, Rusia, toamna trecuta. Ei organizeaza programe de internship, platite sau pe baza de voluntariat, care dureaza de la 6 saptamani pana la 2 ani. Partea buna este ca, literalmente, iti pun la dispozitie internshipuri peste tot in lume (eu am avut interviuri cu China, Rusia, Finlanda, Brazilia, Cehia..). Partea proasta este ca trebuie sa ai nervii foarte tari, pana sa ajungi sa pleci intr-un internship de genul. Cei de la AIESEC te vor trece prin (inutil de) multe etape de selectie, la finalul carora iti vor pune la dispozitie platforma de internshipuri. Problema este ca de abia de atunci incepe greul, fiindca nu esti acceptat automat, trebuie sa dai cate doua interviuri pentru internshipul dorit, si sansele sa te accepte din prima sunt aproape nule. La mine a durat o luna si jumatate pana mi-am gasit internshipul, si numeroase interviuri. Insa, in urma experientei avute in Sibria, pot spune clar ca s-a meritat.

In ceea ce priveste internshipul meu, a fost platit, si am avut asigurata si cazare, masa, si chiar si excursii in imprejurimi..eu mi-am platit numai biletul de avion. Insa cazurile difera de la program la program, trebuie sa cauti mult sa gasesti ceva care sa ti se potriveasca.

Astea fiind spuse, spor la...calatorit! Si astept sa imi spuneti daca sfaturile mele v-au ajutat!